pátek 7. srpna 2020

Neplánovaný Řím - couráme liduprázdným městem II

Snídaně v penzionu proběhla stejně jako včera a po ní vyrážíme opět směr Vatikán. Při naší poslední návštěvě jsme totiž kvůli davům lidí nebyly s Vandou v Bazilice sv. Petra ani nahoře na kupoli. Tipujeme, že letos to půjde.

A samozřejmě. První kontrola naprosto bez fronty, druhá s měřením teploty také. Na bezpečnostní jsme chvilku vyčkali a už jsme byli uvnitř. Opět, nevídáno, normálně stojí fronty kolem celého náměstí. Uvnitř baziliky jsme první na kupoli a potkáváme se s prvním problémem. Teprve uvnitř se dozvíte, že vstupenky je možné koupit jen za hotové. Dost nevhodné zjištění. Peníze lze z karty vybrat v obchodě se suvenýry. Poplatek 2 eura. Aneb jak vytáhnout z turistů peníze bez práce jen tím, že neberu karty a zamlčím to. Na kupoli vyjíždíme výtahem, ve kterém jsme sami. Kocháme se výhledem, prohlížíme baziliku a zvažujeme, co dál. Nakonec se dělíme. Babička s dědou vyráží na pivo a domů, my s Vadou za zmrzlinu do Giliotti. Babička s dědou objevily "happy hours" a měli pivo s obloženým prkénkem zdarma, my s Vandou si na Piazza Navona sedáme do cukrárny na kafe a zjišťujeme, že sedíme v cukrárně, která je "domov Tartufa".

Tak to testneme, že. Tartufo je dezert ze zmrzliny, ohromně sladký, zejména když si k tomu dáte sladkou ledovou kávu :-D

Cestou pak nemůžeme logicky pokračovat k Giliotti, které je skoro za rohem a tak se jdeme podívat ještě na Pantheon. Pak následuje Giliotti, grepová zmrzlina a razíme ke Španělským schodům, kde se Vanda fotí opět na prázdných schodech.

Rok 2020

Rok 2015

Pak už míříme metrem domů, mírně odpočíváme a ve čtyřech už zase vyrážíme na večeři. Tentotkrát jedeme ke španělským schodům, které se s podvečerem mírně zaplnily. Od nich jdeme ještě znovu na grpovou zmrzlinu, tu musíme před odjezdem nasát všichni čtyři. Hledáme pak restauraci, ale nějak nemůžeme nic uspokojivého nalézt, tak se metrem vracíme a nalézáme místní pizzerii. Ta je naprosto plná (a v tuhle dobu zejména místních), což je dobrý indikátor kvality. Večeříme a jsme spokojeni, vybrali jsme dobře. Kutálíme se nacpaní domů a hodnotíme výlet jako velmi uspokojivý. Kdy se povede vidět prázdný Řím...

Další den už nás jen čeká let domů, poněkud plnějším letadlem, ve kterém je obsazeno tak 40%.