neděle 14. července 2019

Přesun na Bali a lenošení v resortu

Ráno jsme nikam nepospíchaly, protože první loď na Bali jede až v 11:30. Válely jsme se v posteli, skočily si na snídani a přiní si povídaly a malovaly s dcerou majitele našeho ubytování na Lomboku.Rozhodně nevypadá jako místňák a podle knížek, které nám jeho dcera nanosila je to asi Holanďan. Včera na večeři jsme taky skončily u nějakého Evropana, co se přesídlil na Lombok asi za lepším životem. Ekonomický migrant zjevně.
Kesnídanijsme si daly míchaná vajíčka a místní kávu, pak si zabalily a vyrazily k přístavu. Chtěla jsem ještě vybrat nějaké peníze, jenže místní bankomaty, to je neštěstí. Některé mají maximální částku, kterou vydají, asi 1000000, jiné 1250000. Ty, co dávají 2500000 jsme na Lomboku nenašly. Tak snad bude zatím stačit dva a půl milionu.
Vanda si ještě koupila sluneční brýle náhradou za ty ztracené (včerejší cena 55 tisíc, dnešní 45) a vyrazily jsme k přístavu. Místní z nás byli dost vedle. Dvě „bule“pobíhají zmateně po místní jedné ulici sem a tam. To asi fakt vypadalo, že jsme úplně blbý. No nic. Bankomat byl na jedné straně, pak si Vanda vzpomněla na ty brýle zase kus zpátky…
V přístavu jsme nasedly na „soukromou loď“. Tj. loď pro asi 9 bílých a 5 místňáků (vešlo by se do ní tedy  mnohem více lidí) a vyrazilo se. Soukromnosti lodi se podivovali i ostatní, ale co už. Asi nás pěkně vzali na hůl, protože jsme zaplatili fakt dost peněz za soukromý převoz někam, kam běžné lodi na Bali nejezdí. OK, i to se prostě stane, že člověk naletí.
Na Bali jsme zjistily, že Amed je malinká Balijská vesnice. Naše lodní společnost po Amedu své zákazníky rozveze zdarma. OK. Počkaly jsme tedy, až naloď naběhnou čtyři ženský a vyloží zavazadla (dá jim to dost práce, ale i tak místní mužská posádka, která převyšuje téměř počet cestujících, jen přihlíží).  Do toho se motá tuna taxikářů nabízejících svezení, přestože vědí, že tahle společnost své zákazníky rozváží. Furt se ptají zda potřebujeme taxi. Je to dost otravný, nestačí jim říst jednou, že nechceme. Na parkovišti se objevuje zádrhel. Společnost zdarma rozváží po Amedu. My máme hotel v Amedu. Ale. Hotel má adresu Amed, ale podle řidiče už v Amedu není. Protestujeme. Vymýšlíme si, jak nám na Lomboku pán odvoz slíbil, přestože věděl kam jedeme. Ne, musíme připlatit. To s vědomím, jak jsme jim zaplatili i Vánoční dárky pro široké příbuzenstvo fakt odmítáme. Trváme sina svém, oni taky. Nakonec řešení – máme si stěžovat u majitele (nebo hlavního velitele, čert ví, kdo to byl). To zabírá. Máme slíbený odvoz, až se rozvezou ostatní. Abychom si to vyjasnily, koukáme do mapy. Hotel je cca 10 km od místa, kde stojíme. Jít po pláži ale, tak za dvacet minut tam jsme. Silnice vede dost okolo. Čekáme na auto a zase asi dvacetkrát odmítáme taxi. Taxikář si pak sedne naproti nám a je slyšet až k nám, jak řeší kam jedem a veselý smích. Vanda to bere jako posměšky a už je dost vzteklá. Není jí totiž nijak dobře, od včerejška ji bolí břicho a náš hypochondr už vygooglil kde co včetně slepáku 😊
Nakonec auto přijíždí, my nasedáme a jedeme do hotelu. Tam je ráj na zemi. Mimo civilizaci, s výhledem na moře a houpací sítí na terase. Dáváme si lehký oběd – Vanda výborný hummus, já salát, jdeme se převléct a chceme k moři. To je trochu horší – černé pláži se přímo pod sopkou nelze divit, ale kamení trochu znesnadňuje vstup do vody. Necháváme to na zítra a jdeme k bazénu, kde se chvíli válíme. Také se domlouváme s místní obsluhou, zda nám na zítra nezajistí rybu k večeři a objednáváme masáž.
Převlékáme se na večeři a jdeme večeřet. Spát budeme dnes s přímým výhledem na oceán. Úžasnost místa nám kazí jen přímí sousedi. Slovenka matka s dcerou a malou vnučkou. Poslouchat jejich hlášky je tragedie. Ale máme plán. Necháme je se úplně znemožnit a pak teprve na ně promluvíme, aby věděly, že jsme jim rozuměly celou dobu :-D