pátek 5. července 2019

I. fáze letu

Abych jela z práce rovnou na letiště se mi snad ještě nestalo, ale proč ne. V Praze jsme sedly do vlaku a vyrazily směr Vídeň. Prázdniny se ještě asi pořádně nerozjely, takže vlak nebyl plný a my měly v kupé dost volno. Podle plánu jsme si daly jak koláč, tak sushi a spokojené dorazily do Vídně.
Vzhledem k tomu, že je Vanda nemocná, jsme vzdaly pobíhání po Vídni a rozhodly se rovnou přestoupit na vlak na letiště. To jsme udělaly a téměř samy ve vagonu jsme jely. Já cestou řešila, zda nekoupit hotel. Bylo horko, já zpocená až za ušima, Vanda s injekcí penicilinu v těle. Ale letištní hotel stál pět tisíc a bylo ho potřeba tak na šest hodin. Vanda to vyhodnotila jako nesmysl.
Průvodce o spaní na letišti vyprávěl jako velmi přátelském, jenže to trochu narazilo na problém, že gaučíky na spaní jsou až v odbaveném prostoru. Nakonec se ukázalo, že i na to je letiště připravené a tedy je možné odbavit si batohy, projít do tranzitu a tam se na terminálu F uvelebit přesně podle předpovědi. Jen tedy chyběla sprcha, abych se mohla osprchovat. No co už. Spalo se vcelku dobře, takže ráno jsme vesele vyskočily na let do Frankfurtu. Lufthansa nám dala kafe a šáteček a za chvíli jsme přistály, našly přestup a šly se zeptat paní na gate, jestli nám nedá sedadla vedle sebe. Ve Vídni totiž letuška tvrdila, že letadlo je úplně plné a místa vedle sebe nemá. Bohužel je neměla ani paníve Frankfurtu. Našla dvě místa vedle sebe, ale uprostřed prostřední řady a to sama vyhodnotila jako horší stav, než dvě místa vedle sebe přes uličku.
No co. Nedalo se nic dělat. Daly jsme si snídani u McDonalds a už se nastupovalo. Jaké bylo naše překvapení, když jsme v letadle zjistily, že letadlo je hodně volné. Když byl ukončen nástup, začalo volné přesahování lidí. My si tedy sedly spolu, ale Vanda mi to dovolila jen do večeře. Pak si mám sednout jinam, protože bude spát. A tak se taky stalo. Po večeři Vanda zalehla, mne vyhodila a spala až do doby večeře před přistáním…
Popřistání jsme  vyzvedly batohy, našly půjčovnu aut, která ovšem byla schována pod názvem Eurocar a ne Interrent jak jsme měly ve smlouvě. Pán v půjčovně byl ochotný, ale pak zjistil, že mi končí kreditka a vyhodnotil to jako problém. Já zas vysvětlovala, že kreditka končí, ale novou nemám, protože je teprve začátek měsíce, kdy končí platnost a novou banka zatím nedala. No, dohodli jsme se, že si načte ještě jinou kartu a případné pokuty půjdou na ní. Pak nás ještě upozornil, že nezastavit na červenou je za pokutu 100 místních peněz, což je v přepočtu asi 6 tisíc.
Vylezly jsme z haly a okamžitě nás ovanulo takové horko a vlhko, že se mi hned zarosily brýle. V půjčovně obsluha pečlivě ojela celé auto a zapsala všechny pidi škrábance. Pak jsme teprve mohly odjet. Oproti půjčení auta v USA výrazný rozdíl. Tam panuje tady si nějaké auto vyberte a jeďte, pak nám ho jen někam postavte. Tady, v semi sultána a peněz z ropy si ale vozy hlídají velmi úzkostlivě. To se hned pozná, kdo umí s penězi hospodařit prostě :)
Vanda navigovala do hotelu a já trochu trnula, protože občas zmizel jízdní pruh, občas se na mne natlačilo jiné auto, většinou blinkr používá jen moje auto a naopak moje auto dost dlouhou dobu nepoužívalo světla, protože jsem zvyklá, že už svítí, že jo.… Ale dojely jsme, hotel jsme našly, zaparkovaly a šly na večeři. Ta byla výborná tak, jak jsme vlastně i  očekávaly. Do postele jsme se dostaly až kolem 23 hodiny…

Žádné komentáře:

Okomentovat