úterý 14. září 2021

Řecko II- Skiathos. Nevěřte Britům ani nos mezi očima!

Ráno bylo poměrně rychlé. Chtěly jsme zase lovit levné hadříky, ale Zalando nás vypeklo a chybky si opravilo. Kdo naopak chybku někde měl, byl RegioJet. Ten si ji zaslouží. Přehodnocovaly jsme totiž plány a původně se rozhodly upřednostnit České dráhy, které navíc jedou dřív a tedy jsou pro nás výhodnější. Nebylo ale jisté, zda jsou stihnutelné (to záleží na frontě ve Vídni - ono stačí mávnout občankou a zařvat "tranzit". Ale musí se vystát fronta k tomu, na koho se občankou mává). Zjistily jsme ale, že v 11:10 odjíždí přímo z letiště autobus Student Agency do Brna, na který navazuje rychlík do Prahy. A tady byla ta chybka. Ač tedy cenu ukazoval systém asi o sto korun vyšší, než IDOS, RegioJet disponoval takovou zvláštností, že cena byla stejná, ať bysme jely ve vlaku Low cost třídou, nebo Byznys třídou. A protože nás do Vídně RegioJet vezl zdarma, můžeme koupit i dražší dopravu, zejména když se povezeme Byznysem, kde se rozdává šampus :)

Takže jsme vyměnily jízdenky, posnídaly a vyrazily na pláž. Vybíraly jsme pečlivě a rozhodly se pro Eleni. Všemi vychvalovaná pláž. Hm. Tak už jak jsme zaparkovaly, tak jsme věděly, že tam být nechceme. Ničím nezaujala ani trochu. Takže znovu sedáme do auta a jedeme na pláž Mantraki. Chce to dojet kousek zpátky a tam odbočit. Jenže to skoro vypadá, že tam není žádná cesta. Navíc se  přednámi otáčí a vrací dokonce i džíp! Chci se otočit taky, ale bodrý Brit si chce povídat. Vypadá důvěryhodně,šedivý vlas, pomalý krok a rozhodné slovo. Prý že kam jedeme. Jo na pláž Mandraki? To jeďte tudy, to normálně projedete. OK. Musí přeci vědět, co říká. Jedeme úzkou cestičkou do lesa. Po lesní pěšince jsem snad ještě nejela. Projíždíme plůtkem, stěží se mezi dílce plotu vejdeme. A pak vede nahoru do kopce cesta plná písku. Tak to ne. Čtyřkolkou možná, malou Bělkou ani náhodou. Otáčím se, vraacím se zpátky a chci pánovi "pěkně poděkovat", ale není po něm ani vidu, ani slechu. Kus zpátky byla taková hezká off-road odbočka na kterou uhýbalo i klasické auto, tak ji zkusíme. To je ta správná cesta, i když dost terénní. Kodrcáme se terénem a dojíždíme k Mantraki pláži. Parkujeme, kus musíme pěšky. Mě se ta pláž líbí. Jen fouká dost vítr a jsou vlny. Vanda nafukuje pusu a že tam být nechce. Prý voda i pláž plná chaluh. To má pravdu. OK. Už jsem trochu naštvaná. Hlásím, že jsem ochotná dojet ještě o jednu pláž dál, ale pak už končím. Nechci poslední den strávit na cestě hledáním ideální pláže. Nasedáme a jedeme. Uhýbáme k další pláži v řadě, Elia. Ta pláž je jen za skalním výběžkem vedle pláže Mantraki. Je položená jakodo pravého úhlu k pláži Mantraki. Fouká taky, ale ne tolik. A jako bonus jsou vlny!

Nejdřív si dáváme fredo kávu, pak si kupujeme lehátka (vcelku zbytečně, když pak odpoledne trávím spíš ve vodě). Jdu to "zkusit". Od té chvíle jsem je ve vodě skoro furt. Dokonalá pláž. Vanda byla trochu zdrženlivější, ale zaskákat si šla taky. Když jsme u sousedů na lehátku viděly hranolky, skákly jsme si do baru pro misku taky. K ní točené pivo(já) a kolu (Vanda). Spokojenost vrcholná. Odpoledne se pak jen střídaly vlny - lehátko - vlny - lehátko.

Po šesté jsme to zabalily. To je tu takový čas, kdy pomalu přestává hřát a sušit sluníčko a je pomalu čas se odebrat z pustiny do civilizace. Doma jsme se převlékly, zaplatily za pokoj a dojely do města na večeři.

Poslední večeři jsme nechtěly riskovat hledáním nových míst, tak jsme navštívily již prověřenou restauraci Crazy Spoon. Jen Vanda zapomněla, že poprvé jsme v ní neměly tzatziky. Takže jsme je objednaly a co? Ano! Byl v nich kopr. Ten Vanda nesnáší. Skoro plakala, když to viděla. Ale vydržela to bezpráví a objednala si náhradou řecký salát. Jako hlavní chod si dala gyros, já suvlaki. A tentokrát nás nenavštívily paní Papadiamantisová, ale úplně jiná kočka. Smutné hladové oči ale dělala stejně. Tentokrát bylo ale maso dost kořeněné, takže jsme jí ho nechtěly dávat. Ale Vandě zbylo hodně gyrosu a ptala se, zda ho kočka smí. Dozvěděly jsme se, že restaurace nechce, aby hosté kočky krmily, aby si nenavykly chodit a obtěžovat (jakoby to teď nedělaly). Ale že jim zbytky stejně dávají, jen někde vzadu. Takže vše je v pořádku.