středa 8. září 2021

Řecko II - Skopelos a Skiathos. Den D. Přesun.

Počasí ani ráno nevypadalo nijak vesele. Na obloze přibyly kvalitně ocelové mraky a my snídaly už klasicky ne na terásce, ale za zavřenými dveřmi apartmánu. To znamenalo přetahat křesla a stůl zase dovnitř a po snídani opět ven. Aby byly standardně uvnitř, na to není v apartmánu místo.

Vanda u domu objevila keř jasmínu a usoudila, že ten nutně naše zahradnice potřebuje domů, takže se po snídani vypravila planýrovat jasmín. Na tu jeho dopravu domů jsem dost zvědavá. Pak už jsme si pobalily kufříky, naložily je do auta a vyrazily jsme měr benzínová pumpa. Potřebujeme totiž doplnit vyjetý benzín.  Jen netušíme kolik. Ale máme plán. Naberu trochu a uvidím, jak se ručička pohne a pak metodou pokus/omyl budu přidávat. Benzín je tu drahý, holt malý ostrov. Takže litr stojí skoro (až na pár reklamních fufníků) dvě eura. Oč snazší by bylo nabrat plnou.

No. U benzínky ale bylo všechno jinak. Lidé jsou zjevně zlo a benzín nabírá obsluha. To by bylo OK, kdyby ovšem nebyla nechápavá. Asi nikdy žádného turistu s takovým požadavkem nepotkala. Tomu se ale nechce věřit. Takže jsme požádaly, aby nejdřív zkusila tak 12 litrů.  Natankovala deset. A prýmáme klidně nastartovat s pistolí v nádrži. Tak jo. Ručička paliva se ani nehla. Zdá se mi to divné, zkouším to 2x a nic. OK. Není zbytí. Trochu musí přidat. Tak ještě deset. Znova přihodí, znova zkouším a znovu nic. To není možné, víc se na tom pidi ostrově nedalo najet. Vystupuju, končím, takhle to nejde. Říkám že zaplatím a valím oči. Ona nepřihodila dalších 10 litrů, ale jen dva. Takže celkem v součtu 12. A ještě se rozčiluje, že jsme fakt divný. No nic. Platím, říkám jí, že zajedeme holt jinam,což jí rozčiluje ještě víc :)

Za rohem je další benzínka. Znovu samozřejmě s obsluhou. Zkouším dalších 12 litrů. No a jistě - máme teď o čtvrt nádrže víc, než jsme potřebovaly. Možná za to úplně nemůže první obsluha, možná se sekl ukazatel a možná jsem se měla znovu podívat na palivoměr na druhé benzíně. každopádně jsme darovali benzín tak možná za 15-20 eur naší půjčovně. To se vyplatí.  Mám ukrutnou "radost" z investovaných 50 eur  za benzín. Auto vracíme, bere mi kufříky a jdeme si pro lístky na trajekt.

ty dostáváme spolu s instrukcí, že trajekt jezdí kvůli počasí z městečka Agnontas na druhé straně ostrova, a že nás tam lodní společnost dopraví autobusem. Ten bude odjíždět v jednu z přístavu.

Ideál. Je čas na kávu.

Po kávě na zahrádce, která je uzavřená igelitovou stěnou, tudíž tam nefouká, jsme počkaly v přístavu na autobus a dojely do Agnontasu. Zajímavá věc. Na druhé straně ostrova tolik nefouká, ani vlny nejsou. Je vidět, že je to provizorní řešení, na trajekt tam není ideálně místa, ale bez problémů nastupujeme a odjíždíme. Cesta je kratší a tak možná za 40 minut jsme v Skiathosu.

Půjčovna aut má být 200 metrů vpravo od přístavu. Nalezly jsme jí poměrně rychle. Vyřizujeme papíry a hned překvápko. To, proč jsme si tu půjčily auto bylo, že autobus jezdí jen po spodní části ostrova, na severní část nejezdí. Chtěly jsme mít možnost jet všude. Jenže teď paní bere mapu, škrtá nám všechny silnice na severu (i nějaké na jihu) a vysvětluje, že tam jezdit nemáme. Taky nemáme věřit google mapám a kde že bydlíme. Vysvětluje pak okružní jízdu k našemu ubytování s tím, že rozhodně nemáme jet zkratkou, kterou nám bude google nabízet. Tím se asi auto stalo dost zbytečnou záležitostí. I přímo u domu nám staví autobus. No, co už.

Nasedáme do auta (měla to být C3, ale máme Nissan Micra) a jedeme podle instrukcí. Cestou potkáváme supermarket, tak děláme zastávku na nákup snídaně a dalších nezbytností typu víno.

Odbočku k našemu novému domovu míjíme, tedy se musíme otáčet a zkusit to znovu. Na druhý pokus se to povedlo (a opět superúzkou příjezdovou cestou) dorážíme na místo. Ubytováváme se, pokoj má opět pěkný výhled na moře a okolní ostrovy.

Poblíž by měla být v docházkové vzdálenosti restaurace s dobrým hodnocením, tak jdeme na večeři tam. Ukazuje se, že je to spíš fast food s omezenou nabídkou vlastně jen gyros pita. Nevadí, když už jsme tam, bere gyros pitu. Domů se vracíme akorát, když začíná pršet.

Od zítřka ale už určitě bude vše zalité sluncem!!