sobota 15. července 2023

Vietnam - cesta domů přes Doha

Ráno v pět jsem vstala, pobalila zbytek věcí a vyrazila z hotelu. Protože hotel je v malinké uličce, kam se nedá zajet, popošla jsem na ulici, vzala telefon, a chtěla si zavolat Grab. Během chvilky jsem měla u sebe taxikáře. Na "ne" nereagoval, vystoupil, a zkoušel to znovu. Dokonce mi koukal do telefonu co jako dělám a to už mě fakt naštval, takže to poměrně schytal. Zjevně mu to ale vůbec nevadilo (a asi i ani nerozumněl). Nicméně za chvilku přijel ten "můj" Grab a odvezl mne na nádraží, až před vchod. Když jsem mu poděkovala s tím, že stejně jedu na letiště busem, který právě přijel, dovezl mne i o těch 50 metrů dál k autobusu. Tam jsem nastoupila a asi 15 minut čekala, než se autobus na letiště vydal.

Odbavený batoh měl najednou 18 kilo.

Měla jsem u sebe ještě pár peněz a plánoval ajsem je utratit, ale v tom mne letiště hodně zklamalo. Ceny byly uvedené v dolarech. To se blbě utrácí dongy. Dala jsem si kafe a paní se ptala, proč sakra mají ceny v dolarech, když chce dongy a její odpověď "dolar OK" mi to jasně vysvětlila :-D Každopádně v duty free shopu jsem Pepovi koupila pakl cigaret. Tedy ne, že bych ho chtěla podporovat, ale cena Marlbor za 25 dolarů mne přesvědčila, že to tam nemůžu nechat. Jenže co zbylé drobné. Něco se za to koupit dalo, ale moc ne, měla jsem asi 2,5 dolaru v přepočtu. Nakonec jsem koupila všude dostupné instantní kafe. V různých stáncích byla cena různá. Někde chtěli i 3 dolary (neptejte se, klik to stojí v Hanoji v centru). A tak když jsem objevila obchůdek s cenou 1,5 dolaru za malou krabičku, tak jsem to vzala a z vděčnosti za dobrou cenovou politiku jsem paní nechala i ten zbytek drobných.

Pak už se nastupovalo do letadla. Let byl poměrně v pohodě. Seděla jsem u okna a vedle dvě vietnamky celou cestu prospaly. Nicméně. Zatímco má Vanda na spolucestující štěstí, já fakt ne. A tak když mi upadlo sluchátko a já ho neviděla, chtěla jsem poprosit pána za mnou, aby se kouknul. Ležel sám na trojce, neměl by to pro něj být problém. Nicméně na úvodní "Can you help me?" naznačil brutálně arogantně, že se se mnou nebude vůbec bavit. OK. Jak jsem po přistání zjistila, musel to chluchátko přitom vidět, protože leželo celou dobu u něj v uličce. Je prostě radost natrefit na debila.

V Doha jsem prošla pasovou kontrolou poměrně rychle. Ona to už avizovala Vanda, že jednak přistáli dřív (a to my nakonec taky - o celou hodinu) a jednak to trvalo krátce. Takže jsem měla dvě hodiny na čekání, než mne vyzvednou na objednaný výlet. A tak jsem stejně jako Vanda zaplula do Costa caffe. A zapomněla na Vandy varování. Měla jsem ještě asi 50 aratrských reálů, a tak jsem si za keš koupila frappé. Jenže krom příchuti tam rvou tuny cukru. A tak jsem asi po dvou napitích zjistila, že to fakt nechci. A tak jediné řešení bylo jít, a koupit si čistě černé kafe a míchat to. Pak se to dalo vypít.

A protože času bylo dost, vytáhla jsem PC a začala dopisovat blog. Když byl čas na vyzvednutí, došla jsem k východu číslo 4 a nastoupila do auta, které přijelo. Už v něm bylo 5 dalších turistů. Dva ze Singapuru, dva z Turecka a jeden z JAR. Vyjeli jsme do pouště. První zastávkou bylo ježdění na velblouchech. Celý ten výlet mi přišel původně takový nezajímavý, ale druhou možností bylo jet ledí se koupat a to mi nakonec nepřišlo zajímavé taky, protože ostrov u Doha, vedro jak v peci, stejně tak teplé moře...to jsem si mohla odpustit. No ale nakonec mne ježdění na velbloudu docela bavilo. Nasedli jsme a po dvou velbloudech jsme vyrazili s průvodcem do pouště. Takový drobný okruh. Pak jsme dostali čaj a měli čas si trochu popovídat s druhou skupinkou. To byli indové. Zajímaví byli Turci. Bratr a sestra. Bratr sdělil, že je "Türkye". To je teď rádoby nový název Turecka, protože někdy loni se Turci rozhodli, že nechtějí znít jako anglicky "krocan". Zjevně se to světově vůbec neujalo. Nikdo nechápal, co je turek zač. On to opakoval několikrát, než jeho sestře došla trpělivost, vy vysvětlila, že jsou "turkey". Pak si vzájemně něco řekli, přičemž bratr furt trval na novém názvu a sestra mu asi říkala, ať neblbne :-D

Další částí programu bylo ježdění v dunách. Odpustili jsme pneumatiky a vyjeli. Různě jsme v písku jezdily nahoru a dolů po dunách a bylo to super. Trvalo to poměrně dlouho a bavilo nás to všechny. Další zastávkou byl sandboarding. My ho s Vandou zažily kdysi v austrálii a tak vím, že není o co stát. Ono tedy to po písku jezdí skvěle, ale jít tu dunu pak nahru v přímém slunci je dost vopruz. Plus tedy písek všude. Daty to karařani měli vychytané ještě víc, protože vytáhli klasické prkno na snowboarding a kdo umí snowboardovat, mohl narvat nohy "jako do vázání" a kopec klasicky sjet na prkně. Kdo neuměl, mohl si sednout. Už tak jsem měla písek všude, takže jsem s díky odmítla. Bratr turek byl po první jízdě natolik zničený, že pak u auta zvracel. Tvrdil tedy že přehřátý byl už včera (a není se co divit v Kataru v červenci).

Poslední zastávka byla u moře. Tam jsme se brouzdali vodou (velmi teplou) a čekali na západ slunce. Dalo se koupat, ale nikdo to nevyužil. No a po západu slunce jsme nasedli to auta, vyjeli z pouště, dohustili pneumatiky, a dojeli zpátky do Doha. Zatímco Vanda byla na letišti už v osm, já se tam dostala až po deváté, jelikož si řidič myslel, že budu ráda, že uvidím Doha a tak nejdříve rozvezl po hotelech ostatní. Já ale moc ráda nebyla. Začal na mne doléhat dlouhý den. Zatímco v Doha bylo devět, já už měla s časovým posunem půlnoc a v letadle jsem nespala...

Na letišti jsem navštívila Duty freeshop a měla v plánu si koupit parfém. Překvapila mne ale poměrně vysoká cena. Vanda přitom říkala, že měla slevu 20% a s účtem u qatarairways ještě i další slevu za prolítané míle. Tak nebylo zbytí, a poptala jsem se u paní jak to je. Paní zkoukla můj účet a řekla mi, žer za prolítané míle mi odečkou 47 katarských riálů z ceny. Sleva další žádná (tedy na můj vybraný parfém, na jiné parfémy by sleva asi byla, to měli vystavené). Takže jsem si pogooglila cen u nás, paní jsem sdělila že bohužel, u nás je to furt levnější, a vyrazila do salonku, který jsem zase měla zařízený. První jsem šla do sprchy, vyklepat ze sebe písek. Pak jsem se trochu najedla a protože nebylo volné lehátko, zkroutila jsem se na sedačce a na půl hodiny jsem zabrala.

Pak už bylo čekání nepříjemné i v salonku. Byla jsem strašně unavená. Když na ceduli naskočila brána, vyrazila jsem k letadlu a už se nastupovalo. Nalezli jsme do autobusu k letadlu a v autobuse se nepříjemně dlouho čekalo na další opozdilce. V letadle jsem se zkoutila do sedačky (v uličce) a usnula jsem během rolování na start. Bohužel, nespala jsem moc. Během letu jsem se pořád budila. V celku jsme naspala asi tři hodiny maximálně. Nicméně ráno to stejně bylo nejzajímavější. Když začali roznášet snídani. Letuška držela zenový klid. Já bych na jejím místě kvetla. Lidi jí úplně ignorovali s vozíkem v uličce a furt proudili na záchod. A to fakt extrémně, to jsem snad ještě neviděla. Letuška podala jednu snídani, dva prošli (což pro letušku zanmenalo odblokovat a posunout vozík, počkat, vozík vrátit a pokračovat v činnosti). Pak nalila kafe, prošli tři. A tak furt dokola. A ona drží. Občas trochu protočí oči, ale drží. A usmívá se. I když se paní v klidu postaví k vozíku, takže se letuška nehne, a povídá si s někým v sedadle a u toho popíjí kolu.

Takže to mělo za následek, že zrovna moje snídaně (a snídaně Rumunů vedle mne) čekala skoro až do přistání. A taky to, co se stalo pak. Nebylo se čemu divit. Rumunka vedle mne si objednala kafe, a ten výborný mangový džus. Letuška ho nalila, podává - a jak byla ve stresu a měla toho moc - tak ten kelímek pustila o zlomek sekundy dřív, než měla. Nikdo by nevěřil, kolik bordelu nadělají ubohé dvě deci. Rumuni je měli fakt všude. Na oblečení, v elektronice, na botech i na batohu. Ve snaze jim pomoci letuška rve ubrousky a taky nalévá trochu vody na vyčištění - a tou zlila mne. Ale nestěžuju si, voda je furt lepší, jak ten džus.

Souběžně jsme pak ještě v letadle řešili i zdravotní incident, kdy zkolabovala paní o dvě řady vpravo je už jen detail. Každopádně to zvládla, a ani jí nakonec nevolali sanitku na letiště. Ovšem překvapilo mne, kolik papírů se musí při takové situaci vyplnit!

Přistáváme ve Vídni. Mám tři hodiny do odjezdu vlaku do Prahy. A to se mi zdá moc Tak moc, až hledám alternativy. Jako kdybych nevěděla, že to nemám dělat. Fakt to vím, říkala jsem si i předem, že to nemám dělat. Ale. Kdo by chtěl s batohem o dvaceti kilech čekat ve Vídni. Nevyspalý. A tak jsem začala hledat jiné vlaky. A našla jsem vlak co jede dřív, a není dražší zas o tolik. Zrušila jsem původní rezervaci, koupila novou jízdenku…a při porovnávání cen mezi ÖBB a ČD jsem se uklikla o deset minut. Jeden vlak jel v devět, druhý v 9:10. Inteligentně jsem koupila ten v devět. Když jsem se začala divit, proč není na ceduli nikde napsaný, došlo mi, že bude někde chyba. Byla. Ten vlak nejel z hlavního nádraží, ale z nádraží France Josefa. Podle Google je vzdálené 7 km od hlavního nádraží, a auto by tam bylo za 25 minut. A to už měl ten vlak odjíždět. Super.

Bohužel, jsem to koupila přes České dráhy. ÖBB totiž umožňuje storno v nějakém krátkém časovém limitu, ale ČD vůbec (respektive do 24 hodin před odjezdem, takže pro mne vůbec). A tak se stalo, že jsem do černé díry Českých drah narvala 9 stovek. Nedalo se nic dělat. Koupila jsem si druhou jízdenku na správný vlak a vyrazila jsem do Prahy. Na vlak navazoval rovnou i autobus do Loun, tak jsem nenutila Pepu do Prahy jezdit. Ale když jsem na hlavním nádraží zjistila, že nejezdí metro, tak bych plakala a svého rozhodnutí jsem hořce litovala. Na Florenc jsem došla a i jsem autobus bez problému stihla, ale žádná radost to tedy nebyla. 










Žádné komentáře:

Okomentovat