pátek 10. května 2024

Thajsko - den devátý. Odjezd z Koh Samui

 Ráno jsem se trochu podivila, co že to máme za divné fleky na bílé podlaze, než jsem zjistila, že jsou to krvavé šlápoty (no dobře, takové krvavé ťupky). Ono jsem totiž večer v moři skočila patou na ostrý kámen a zjevně jsem si to v noci nějak strhla. Ano, jistě, máte všichni pravdu, tuhle dovolenou trpím jak kůň :)

Po snídani jsme si dobalily, přesunuly se k recepci, zaplatily svoji útratu v hotelu za asi 1100 báthů (za nějaké pití u moře a asi dvakrát něco drobného k jídlu), počkaly na odvoz a když se dostavil, tak jsme vyrazily směr přístaviště. Tentokrát jsme totiž koupili cestu i s odvozem k molu, což vyšlo o polovinu levněji, než jet Grabem.

Když jsme dojely na pevninu, začala pravá Asie :-D. Měli to zorganizované naprosto perfektně, tomu nebylo co vytknout. Jen ty prodlevy. Autobus tam nebyl, že prý přijede za deset minut. Deset asijských minut. Nás to neznervozňovalo, stačilo nám, že se o nás starají, shrnuli nás na hromádku a očividně o nás vědí. Někteří ale tak klidní rozhodně nebyli a pobíhali od řidiče k řidiči, chtěli informace, ti se s nimi nechtěli bavit a tak turisté byly nervozní... byla to docela sranda. Nakonec jsme opravdu, po akademické hodince čekání odjeli (a na letiště dojeli dle jízdního řádu, který zjevně tedy s prostoji počítá).

Odbavily jsme kufr a vrhly se na automat 7/11. Vyjedly jsme jim tuňákové sendviče a Vanda jedno onigri. Pak jsme si ještě v Black Canyon (asi thajská obdoba Starbucks) koupily thajský čaj a čekaly na nástup do letadla. 

Za hodinku jsme byly v Bangkoku a když jsem si trochu pohrála s letištním robotkem (lezla jsem mu schválně do cesty aby se mimusel vyhnout a "seřvat" mne, že mulezu do cesty), překvapivě se nám i povedlo ulovit taxi.Zkoušel na nás příplateček za dálnici. Nejdřív chtěl 50 bathů, pak 30, což dost indikovalo nějaký pokus o podvůdek. Nicméně jsem psala dotaz druhý den na podporu a podle nich je příplatek za dálnici vážně řidič oprávněný účtovat. No, nic nedostal a zajímavé je, že vyúčtování cesty nakonec přišlo o 13 bathů levnější, než mi Bolt strhl. A to si ještě počkám, ale budu je chtít vrátit :)

V hotelu jsme se ubytovaly, hodily si batohy na pokoj a vyrazily do ulic se najíst. Nakonec to dopadlo tak, že Vanda si koupila nejdřív durian, a pak jsme zapadly do nějaké restuarace, kde se obvykle stojí fronty. Dnes večer ale bylo nějak podivně méně lidí a tak se fronta nestála. Já jsem si objednala polévku, Vanda zeleninu a chudinka šáhla úplně vedle. Vůbec jí to nechutnalo. A tak si nakonec vedle u stánku na doražení se musela koupit pažitkové knedlíčky. Bohužel ale, paní naprotimetru je umí lépe a tak nebyla Vanda úplně spokojená ani s knedlíčky :)

Nicméně už jsme vyrazily na pokoj, protože zítra vstáváme vážně brzy...

Žádné komentáře:

Okomentovat