úterý 23. srpna 2022

Zanzibar - Rock restaurant

Ráno jsme okoukly prázdnou pláž za odlivu, Vanda si zameditovala a vyrazily jsme na snídani. Klasika v podobě vajíček na sto způsobů, ovoce a palačinky. Za nás má tenhle hotel ale nejslabší snídaně, co jsme tu zažily. Jako není toho málo, není to nechutné – ale vypadá to nejhůř 😊

Po snídani Vanda ještě chvíli surfovala a chtěla se zeptat na cestu a já se šla sbalit do chatky. A tam jsem (během mazání se opalovacím krémem) zjistila, že nikde nemám svoji taštičku s fotákem. Blbé je, že krom foťáku tam nosím i nějaké peníze a především – pasy. Takže jsem zase nahodila oblečení a peláchala za Vandou k baru. Nabízela se možnost, že jsem celou taštičku včera nechala pověšenou přes židli v restauraci. Nakonec se ukázalo, že přesně tak to bylo, takže mi spadl kámen ze srdce (nejbližší ČR velvyslanectví je až v Nairobi a jiné netuším).

Pak už jsme se v poklidu sbalily a vydaly se na daladala autobus. Jediná daladala co tu jezdí je totiž prý rozbitá a tak místo ní pendluje autobusík. Šly jsme kus pěšky podél silnice a čekaly, kdy pojede. Netrvalo to zas tak dlouho a jela. Poměrně natřískaná, kus jsme stály (což jde v malém minibusu „snadno“), ale v Paje pár lidí vystoupilo a tak jsme si i sedly. Cestu jsme sledovaly na google mapách, takže jsme i vystoupily správně. Stačilo sejít k oceánu a byl tam – restaurant The Rock. Restaurace na skále. Za mne – ta v Mnetnde byla tak nějak milejší. Ale chápu, takhle je možná víc uhlazená, a tedy víc fotogenická. Podle recenzí ale nemá smysl chodit dovnitř – jídlo prý nic moc a předražené (a to recenze píší turisté, kteří furt platí předražené věci). Takže jsme nechaly turisty se fotit, prošly se po pláži, že až frmol opadne, vyfotíme se my. Jenže jsme podcenily neustálý přísun zvědavců. Takže jsme pak poměrně dlouho čekaly na prázdné místečko na focení a ne, že bysme si ho užily dosyta. Pomalu začínal příliv a vypadalo to, že časem bude na focení dost volno.

Sedly jsme si tedy naproti do restaurace na pláži, daly si kolu a kochaly se výhledem. Vanda si tedy dala smoothie, ale moc povedené nebylo, tak i rozporovala možnost dát spropitné obsluze, ale nakonec se obsluha diskvalifikovala sama, když neměla peníze nazpět a vyměnila s námi pět tisíc za tři nazpět, protože měla vrátit dva tisíce. Tím pádem jsme ale neměly drobné na dýško, tak se to obešlo nakonec opravdu bez něj.

Udělaly jsme ještě několik fotek a vyrazily na cestu zpátky. Domů to máme asi 18 km, tak chytáme zase daladala. Platíme pětitisícovkou (a máme pocit, že tisícovka za svezení je až až), ale pán se nějak nechystá nám vrátit. Místo toho zajíždíme na benzínku a náš autobusík bere závratné tři litry benzínu. Jedeme dál a dojíždíme do Paje. Tam plánujeme vystoupit a dojít to domů po pláži pěšky (mají to být asi tři kilometry). Obsluha/vrátný/nakladač/výběrčí peněz v dala dala nám na výslovnou žádost o vrácení peněz dává dva tisíce s tím, že dál už nemá drobné. No jo, ale to jednak zase neslyšíme poprvé, jednak jsme slyšely cinkat drobné. Takže mu to říkáme (hlavně Vanda se do něj pustila) a pán tedy kapituluje, zaleze do busíku, vybere jízdné od lidí a ty dvě usmolené pětistovky nám dává.

Vanda chce nějaké ovoce, ale mango nepotkává. Všude jen banány nebo mandarinky. Tak alespoň kupujeme vodu (1000 šilinků, tedy 10 korun – místní standardní cena) a pomalu se suneme po pláži k hotelu.

Tam se na chvíli vrháme do bazénu, hrajeme karty a posléze se přesunujeme ro restaurace na kolu a wifi. Wifi ale nejde, tak opět hrajeme karty a čekáme, co bude k večeři. Nakonec Vanda volí opět tuňáka (tentokrát s citronovou omáčkou) a já těstoviny s krémovou omáčkou, hovězím a houbami.