pátek 26. srpna 2022

Zanzibar - jak jsme nešly do jeskyní

 Bydlíme kousek od jeskyní. Těch je tedy na Zanzibaru víc, jejich zajímavostí pro turisty je, že se v nich dá koupat. Kousek od nás jsou dvě – Kuza cave a Swahili cave. Jenže u snídaně jsme se usnesly, že do nich nechceme. Vanda vyčetla, že se platí vstup a to 10 dolarů (v místním přepočtu tedy asi 20.000 šilinků, tedy 200 korun). Taky vyčetla, že to nestojí za to a je předražené. S tím souhlasíme, aniž bychom jeskyni viděly. Viděly jsme Jozani forest, kde vstupné také nestálo za to, co jsme viděly…

A tak jsme se rozhodly udělat si plážový den.  Současně jsme také u snídaně hledaly, kam se přesuneme. Až mne zase napadl nápad. Mám tu nápady nějak drahé…

Ale tady nic není a ani koupat v oceánu se tu nedá. Vcelku mne to tu neuspokojuje a tak jsem navrhla, zdrhnout o den dříve. Měly jsme tu booklé 4 nocia já myslím, že tři bohatě stačí. Chvíli jsme hledaly, ale pak se rozhodly dodržet poslední fragment plánu a vyrazit do Kiwengwe. Posunuly jsme tedy o den hotel a uvidíme. Tam máme zabookované tři noci, když se nám tam bude líbit, tak můžeme protáhnout. Když ne, zmizíme zase dál.

Po zbytek dne jsme se poflakovaly – u bazénu především. Pak jsme se vydaly projít k našemu známému masajovi. Tentokrát si Vanda objednala smoothie a ovocný salát. Já bohužel naletěla na kávu Ferrero s kokosem. To se ale nedalo pít. Představte si kafe se sdrclým mlékem. Ono to tak nebylo, jen v tom kafi plaval kokos a o slíbené čokoládě uvnitř to také nebylo. Plný hrnek jsme vrátila a restaurace dost férově nápoj nezahrnula do účtu. To je šlechtí.

 Vanda se ještě vyptala na fungování dala-dala. Furt nám nedají spát ty nabrané tři litry benzínu. Dozvěděly jsme se, že vláda vozy pronajímá, aby zajistila místní dopravu. Existují „garáže“, kde si pronajímatel autobusík nebo náklaďáček vyzvedne – fungující a s plnou nádrží. Jezdí, a jízdné je jeho (jízdné je ale stanovené vládou také). Ovlivnit výdělek je možné počtem lidí našlapaných dovnitř vozu. A proto není zájem plnit nádrž víc, než je nutné. Večer se vůz zase vrátí a kdyby se vrátil s plnou nádrží, tak se to nijak nevyplatí.

No a po návratu od masaje jsme se zase na chvíli usadily u bazénu a já dala pár cest sem a tam. Což byla chyba, jejíž existence by mne ani nenapadla. Zase jsem si namohla krk. Ono ho mám bolavej furt, teď ale víc. Pravý zdvihač hlavy bolí jak čert. Zjevně mám někde něco skříplého fest a zajímavé je, že ani plavání na to není to pravé ořechové. Bolí to jak čert a neotáčím hlavou.

Tak jsem dala jen večeři, chudinka Vanda si kvůli mé nespokojenosti se světem ani nedala dezert a šly jsme spát.

Zítřejší přesun na sever ostrova  je na jiné trase dala-dala. To znamená dojet do Stone Town, přejet tuk-tukem na jiný autobusák a pak pokračovat. Nebo – nebo si vzít taxi. No, uvidíme…

Žádné komentáře:

Okomentovat