pátek 23. června 2017

Předletní Itálie - Alpskou vyhlídkovou železnicí do Švýcarska

Ráno jsme vstaly brzy a bez snídaně vyrazily na nádraží. Koupily jsme si lístky na vlak u bodrého železničáře, který nám rovnou vnutil i zpáteční jízdenky a ještě i pochválil volbu destinace (a odvykládal , co všechno tam můžeme vidět). Pak už byl čas jen rychle koupit vodu a croisant k snídani a dojít na vlak.
V městečku Stresa jsme byly asi za hodinu. Našly jsme náš hotel, oznámily, že u nich budeme bydlet, ale víme, že je ještě brzy, že si jen chceme u nich nechat naše tašky a vypadneme. (http://www.albergosempionestresa.it/ )
Pak jsme v turistické kanceláři koupily lístky na Lago maggiore express.  (http://lagomaggioreexpress.it/ ). Měla jsem za to, že je to pěkně vymyšlené. Buď si turista zvolí cestu vlak – vyhlídková železnice – loď, nebo trasu opačnou. Dostane rozpis jízdních řádů, které potřebuje a může si cestovat jak chce. My ale k letáčku s jízdními řády nedostaly víc informací. Tedy jsem nevěděla, kde je vhodné vystoupit a kolik času prohlídka místa obvykle zabere. Tedy mne moc mrzelo, že až po vyjetí ze zastávky „Re“ jsem zjistila, že tam jsem vlastně vystoupit chtěla.  V místě se totiž nachází moc pěkná stavba, kterou jsem tedy zmeškala a viděla ji jen na chvilku z vlaku…
My zvolily trasu vlak – vyhlídková železnice – loď už jen proto, že přístaviště lodi je hned u našeho hotelu, tudíž to po návratu bude k ubytování kousek. Vyhlídková železnice v Alpách nabízela krásné výhledy snad po celou cestu, možná bych jen řekla, že je (subjektivně) z mého pohledu lepší sedět po směru jízdy vlevo.
Nejvíce času jsme pak měly ve švýcarském Locarnu, kde jsme čekaly na loď. Prošly jsme si městečko a protože už byl i trochu hlad, objednaly jsme si sendvič a deci vína. Protože opět zaprotestovala moje platební karta (odmítala mi vydat peníze už v Milánu a teď odmítala zaplatit), platila jsem hotově. Pro snadnější život číšníka se bral kurz franku a eura 1:1. :-D
Posezení s výhledem na jezero, pohoda a klid. Pak jsme si jen prošly pobřežní promenádou, nalodily se na ohromnou loď a vyrazily jsme na tříhodinovou plavbu s mnoha zastávkami v různých městech po cestě. Už nás ten výlet trochu zmáhal, takže jsme na lodi poklimbávaly, pak jsme si daly i nanuka a kolem sedmé večer jsme přistály v našem městečku, Stresa.

Došly jsme do hotelu, ubytovaly se a vyrazily do centra na večeři. Našly jsme restauraci U Papouška, víc jsme nic nehledaly a zalezly dovnitř. Objednaly jsme si pizzu a těstoviny a pak už jsme se rády vrátily do hotelu s jediným cílem – spát.










Žádné komentáře:

Okomentovat