čtvrtek 15. srpna 2019

Evropa s Discovery EU - Španělsko


Den třináctý:
Dnešek začal opravdu brzy. A to už v 4:40 ráno, kdy jsem vstala, oblékla se a šla udělat check out. Pak jsem se vydala na nádraží a byla ráda, že jsem si sedla do vlaku. Hned jsem usla a probudila se před prestupujici stanici. Prakticky takhle to šlo celý den, do toho jsem se občas najedla, napila nebo si četla. Byl to dlouhý den, plný čekání a přestupu. Takže dnes blog nic moc. Ale jsem teď v Barceloně a už se těším na zítřek!






Den čtrnáctý:
Dnes jsem vstala v 8 hodin. Dala jsem si sprchu a dostala k snídani pomerančový juice. A mohla jsem se vydat do města. Koupila jsem si jízdenku na 10 jízd metrem (i když to asi nevyuzji, ale jedná jízda stojí 3 € a 10 jízd (nejmenší možný počet) 10€,a to vyjde levněji).A dojela jsem k Sagrada Familia. Musím říct, že jsem asi čekala něco jiného. Ale přesto je to úchvatná stavba a těším se až ji dokončí! Obešla jsme si ji, donutila X lidi mi udělat fotku a chtěla jít dovnitř. Kde mi bylo řečeno, že lístky za 17€ jsou na den vyprodany a mohu si koupit jen ten za 35€ což jsem odmítla. A vydala jsem se ke Gaudiho domům. To jsou doby, které jsou zvláštní. Nejvíc se mi líbil dům co vypadá, že je postavený z kostí. Jinak za vstup do jednoho domu chtějí 10€ a ještě se to rádi na 3 skupiny a aby člověk viděl vše pořádně tak by platit 20€ za jeden dům. Mimochodem na internetu jsou jiné ceny než v realu jsou. Nikdo mi nedokázal vysvětlit proč to tak je. Poté jsem se vydala na hlavní náměstí Plaça d'Espanya. Cestou jsem si na trhu koupila dobrou nektarinku a o kus dále zmrzlinu. Náměstí jsem si obešla a vydala se k národnímu muzeu umění, pod kterým je Megic Fountain. Tam jsem donutila pana mě vyfotí uprostřed silnice, paní pod fontanou, pana nad fontanou, a další paní s městem. A vydala se odlehnou cestou zpět do centra. Už bylo docela pozdě (15h) a já dostala hlad. Naštěstí jsem šla okolo mého oblíbeného fast foodu - Taco Bell. A dala si tacos. Musím říct, že už jsem cítila, že mě bolí nohy a hlavně kotník, ten jsem si asi včera namohla při přesunu a je trochu natekli a bolí. Ale vydala jsem se dal prozkoumat další katedrálu - další vstup 7€,kde mi pán vysvětlil, se Barcelona se chce stát něčím jako Paříži a tak vše zdražuje. A tak jsem se vydala do muzea Pabla Picassa, kde naštěstí mají studentské vstupné (což jsem zjistila až na místě a byla jsem ráda že jsem ušetřila 7€). Muzeum bylo krásné a byli tu hlavně jeho počáteční díla, ale i tak se mi to hrozně líbilo. Pak jsem si i prošla a řekla jsem si, že když jsem těch 7€ ušetřila, tak si udělám radost a koupila si novou gumu (moje se po cestě ztratila), pak aqarilovou tužku na kreslení (mám je ráda, kreslím jen s nimi) a štětec (ten má na konci taky tužku, což mi přijde jako super vychytávka). Po muzeu jsem se vydala na metro. Skočila jsem do obchodu, kde jsem si koupila chleba, sýr, šunku, pomazánkove máslo a Ginger ale. Poté jsem šla do suvenýrů a koupila si pohled jako vždy a sestře nějakou drobnost. A pak metrem dojela až ke mě před barák a ještě si skočila koupit nektarinky a čtvrt melounu. Když jsem přišla, tak jsem padla do postele únavou a jen se koukala na novinky. Pak jsem si otevřela Ginger Ale a šla si udělat jídlo na zítra. Zítra plánuji strávit celý den na pláži a tak jsem se vybavila. Nakrájela jsem si ovoce a od místního jsem si půjčila krabičky. Pak jsem si udělala i sandwiche. Aby jste se nedivili tak zítra ráno jdu už v 5:30 na jednu aktivitu, a hned pak zůstanu na pláži, tak si beru jak snídani a oběd, tak i svačinu (po plavání vyhladne). No o aktivitě více zítra. 











Den patnáctý:
Dnešek začal zase brzy. Vstala jsem v 5 ráno, oblékla se do plavek, zbalila si věci na pláž, vypila pomerančový fresh a sebrala se a vyrazila na pláž. Nevyrazila jsem, ale sama. Přidala se ke mě Irina - ruska co tu bydlí u pana a pracuje tu - a i pán, u kterého bydlím. Když jsem přijela tak jsem přemýšlela či bych tu podnikla. A našla jsem, že je možnost jít dělat paddle boarding při východu slunce. Zeptala jsem se pána, jestli tu agenturu zná (místní mají přehled) a on, že jo, a že se domlouvali, že by tam někdy přesně na toto šel. A tak jsme se o tom bavili a nadchlo to i Irinu a tak jsme se domluvili na dnešku. Dojeli jsme tam metrem a šli jsme k Mahini Surf Club,kde na nás čekal instruktor. Svlékl jsme se do plavek, nechali si věci v šatně a chvilku čekali, na další 3 lidi. Když ti dorazili (2 cinanky/taiwanky a jeden Američan (ale řekli by jste, že je z Japonska). Tak jsme si vzali prkna a šli na pláž. Tam jsme se protahli a bylo nám vysvětleno jak na to. No a šlo se. První jsem začala padlovat a pak se jako první zkusila postavit a no...hned jsem skončila ve vodě, ale byla teplá hezky, tak jsem se vyhodila na prkno a dopadlovala o kousek dál do zátoky a zkusila to znovu - teď už úspěšně. Musím říct, že ze začátku je člověk opravdu nestabilní, ale hned jak si najde svuj balanc tak to jde lépe. Pádlovali jsme pouze v zátoce, protože bylo větrno a byli velké vlny, říkal že pokud chceme tak můžeme i na moře, ale jelikož jsme to všichni zkoušeli na poprvé, tak nám zátoka bez velkých vln vyhovovala. A tak jsem si pádlovala, občas spadla a koukala na krásný východ slunce. Bylo to něco úžasného! Pan instruktor u toho dělal fotky (jak jsem později zjistila, že jsou opravdu hrozné, rozmazané a nekvalitní, ale něco se z toho snad vezme). Když už sluníčko vyšlo, tak jsme pádlovali zpět na břeh. Vlny byli už větší a tak si většina sedla. Ale já ne, já stala a snažila se. Musím říct, že to opravdu bylo těžší na balanc. Jednou jsem spadla, ale dala jsme tomu druhý pokus a na ten jsem to zvládla dojed ve stoje až na pláž. Byla jsem spokojená. Odnesli jsme se serfy, já se prevklila plavky a rozloučili jsme se. Irina s panem u kterého bydlím xjeli domu a já šla na pláž. Na pláži byl klid a ticho. Jen pár lidi co tam nocovali tam bylo. Tak jsem si rozložila ručník a vyndala si snídani a užívali si ranní piknik. Za chvíli se u mě objevili číňanky z paddle boardingu a jestli jim nedám pozor na věci,kolem nás se totiž motala skupinka kluků, a podle místního pána jsou to ti co kradou věci. A tak jsem jim dávala pozor na věci a poté oni mě. Před 9, ale odešli. Naštěstí začalo na pláž chodit více lidí a tak jsem byla v klidu. Na chvíli jsem usla. Probudila jsem se v 10 hodin a wow. Pláž byla plná. A tak jsem šla do vody a zase si lehla a opakovala se. A když jde zase otevřela oči, pláž byla plná - fakt hlava na hlavě - hlavně rusaku. A tak jsem se slunila dal. Občas se najedla, napila či si četla a užívala si volna. Samozřejmě jsem furt chodila do moře. Byla vyvesena žlutá vlajka - meduzy. Místní rozhlas hlásal, že si máme dávat pozor, že byli spatřeny žluté meduzy. To mě ale nevadilo a užívala si moře i tak. Až ale najednou byli 4 hodiny, já byla unavená a najednou někdo zakřičel, že je v moři meduza - to jste měli vidět jak lidi prchali ven-tak jsem se smála, ale i tak se sebrala naposled se oplachla, uschla a vydala se na pokoj. Na pokoji jsem otevřela fotky z rána a snažila se je upravit a u toho usla. A probudila se až v 8 hodin večer. Šla jsem se najíst, a na chvíli si zas lehla a usla a probudila se až v 11 hodin večer. Tak jsem si pobalila, domluvila se s Irinou, se zítřek ráno platí - před odjezdem půjdeme na východ slunce udělat lepší fotky - a šla napsat blog. A teď už jdu spát, ať jsem ráno aspoň trochu ready.





Žádné komentáře:

Okomentovat