středa 5. února 2020

Kterak Marcela Vánoční dárek dostala


Jednoho krásného dne byly Vánoce. A Marcela dostala dárky, které odkazovaly na letiště. Jednak svým charakterem (třeba olivy, či balení ve hvězdě...), jednak písmenkem na dárku. Složit šel TLV. Tedy Tel Aviv. Marcela se začala těšit, nastudovala si dopravu, vymyslela trasu, zamluvila bydlení a koupila si průvodce.
Jenže, pak se se začátkem roku 2020 začaly dít věci a vyrazit do Izraele vypadalo jako blbej nápad. Vlastně to nedoporučovalo, krom zdravého rozumu, ani ministerstvo zahraničí.
Pak to uznala i Vanda.
Začaly jsme hledat náhradní plán.A po přečtení jednoho cestopisu bylo jasno - poletíme do Lvova.
Koupila jsem letenky, abych kompenzovala Vandě výdaje za Donalda. Zamluvila jsem pokoje a začala se těšit.
A pak Vanda lehla. Dva týdny před odletem. Času dost. Jenže dobrala antibiotika a furt jí nebylo líp. Jenže - jenže mi to nechtěla říct. Byla si jistá, že nepojede. Z náznaků to bylo dost jasný a pak už nechala i doma pas, což tedy jasnější známka být nemohla. Jenže tohle její váhání nás stálo celé ubytování jak ve Lvově, tak v Katowicích. Protože uplynula doba, kdy šlo bydlení bez poplatku stornovat. Já si vzala dovolenou a Vanda do toho hodila vidle.
Hrozně mne rozčílila. Ne tím, že je nemocná. Ale tím, jak to zazdila, donutila mne zaplatit všechny výdaje spojené s danajským darem. Nechala mne vzít si dovolenou...
Vztekám se ještě i teď. 
No, jenžře co s tím?
Den před odjezdem těžko získat někoho, kdo by jel se mnou.
A tak, ač o to vůbec nestojím, jedu nakonec sama. 
A hned mi všechno dávalo vědět, jak je svět špatně. Ránojsem měla objednanou ještě zbní prohlídku a zubní hygienu. Jenže- jenže je chřipková epidemie. Paní kontrolorka mé huby onemocněla a vzala by to jiná - jenže o dvě hodiny později. Hm. Vyjde to těsně, ale vyjde. Vyjíždíme s půlhodinovým fórem navíc. Plán je jasný - Pepa mne odveze do Ústí k zubaři, já si nechám opravit úsměv, vlakem dojedu do Prahy a sednu na vlak do Ostravy.
Jenže - jenže to bysmenesměli stát v koloně před Ústím hodinu a půl. Tak nic, to nevyšlo. Poměrně protivná recepční navíc měla připitomínky, co jsem ani nechtěla řešit. Otočila jsem se, a nechala se dovézt na nádraží. Akorát mi jel vlak.
Nastoupím, vyhodím jednu důchodkyni z mého místu a za hodinkujsem v Praze.
Cestou si uvědomuji, že jsem zapomněla sluchátka. Víte, jak je těžké v Praze na hlavním nádraží sehnat sluchátka??? Hodně. Kdyby něco, zkuste rovnou Relay. Tam jich pár mají.
Sedám na vlak a jedu směr Ostrava. Dávám sushi, koukám na film. Poměrně pohoda. Jsem o Ostravě a začíná to vypadat zajímavě. Ostrava je prostě divná, protože jak jinak si vysvětlit chlapíka v zelené masce Mikyho Mayerse, který stojí u dveří k pokladnám s lístky a něco si mumlá. Neměl tedy v ruce motorovou pilu,tak jsem neohroženě prošla k pokladně. OK, jeden lístek do Katowic. On-line koupit nešel a mne šálí zraky. Cesta s ČD z Ústí do Prahy stála 162 korun. Cesta s Regiojet z Prahy do Ostravy asi 250. A cesta z Ostravy do Katowic 450 !!!
No, pěkné. Nasedám do kupé k polským manželům, co luští křížovky. Najednou přijde důchodce z vedlejšího kupé a stařík hopsá za ním asi do jídelního vozu na drink. Takhle vesele ubíhá cesta. Kousek za hranicemi důchodci vystupují, nastupuje slečna, kterou zajímá kdy z kupé vypadnu a opatrně se ptá, zda jedu do Waršavy. Uklidním ji, že za chvíli vystupuju, paní mi chválí, jak hezky rozumím polsky a těší se, jakbude v kupé sama.
Vystupuji. Na mobil mi přišly instrukce k bydlení. Byt je asi pět minut od nádraží, takže jsem tam hned. Jenže. V pokynech je, že vyjedu k bytu, ten bude otevřený. Jenže - není.
Píšu pánovi od bydlení, že je tu hák. Zahlásá jen OK. Takže ho ujišťuju, že to moc OK není. Fajn, pán posílá nové pokyny, tentokrátje změna v jazyce. Z polštiny přešel do angličtiny. Super, ale to mi dveře neotevře. Zkouším translator a píšu mu polsky, že je zamčeno. No, po cca 15 minutách dohadování mi sděluje, že mám 15 minut počkat. Pak přibíhá náhradní klíčník a byt odemyká.
Super. Celý den na cestě, konečně mám kde hlavu složit. Kašlu na večeři (ač je pizzerie na dohled), vařím si čaj a jdu si lehnout. 

Žádné komentáře:

Okomentovat