pondělí 9. května 2022

New York - muzikálová Broadway

 

V noci jsem moc nespala, což se projevilo hned odpoledne. No ale ráno jsme se sebraly a vyrazily metrem na snídani a za nákupy. Jenže byla neděle a obchody otevíraly později. Takže po ranní kultuře – snídaly jsme v kavárně hned naproti místu, kde je na zdi namalovaný obraz od umělce, který si říká Banksy (a snídaně byla super, jen mne moc neuchvátila místní káva – ale Vanda si objednala cold brew a to bylo super), jsme se šly projít do Central parku. Předpověď slibovala zimu, ale už ne déšť. A já v mikině a bundě fakt zimu cítila. Nebudu tady mluvit o Vandě, která vyrazila za dámičku jen v novém slabém sáčku….

Pak už shoppingu nic nebránilo, ale výsledky nic moc. Nějak se nám super úlovky vyhýbají. No po nějaké době jsme to vzdaly a vyrazily směr Rockefelerovo centrum. Vanda potřebovala navštívit Lego J. Jenže já už vcelku mlela z posledního a uvěřila jsem Vandě její „jen si tu něco koupím a jedeme domů“. No jo, jenže to by nesměla narazit na možnost personalizovat si vlastní lego postavičku. Tím se všechno protáhlo. Utrpení nejvyššího kalibru. Pro mne.

No ale nějak jsme se doplácaly na hotel a dostala jsem dvě hodinky odpoledního volna J. Pak už byl zase čas se sebrat a jet na Time square. V 18:30 nám začínalo představení na Broadway. Dokonce jsme stihly i večeři – asi ke dni matek (který tady tedy přejí i k nákupu a Vandě ho popřál i pán, který se ptal kolik je hodin v metru) nebo k nějaké jiné příležitosti, byl na ulici asi bleší trh a několik stánků s různými typy kuchyně. Takže jsme večeřely na jedné uzavřené silnici s přímou vyhlídkou na Time square (a co se mi fakt líbí je to, že tady přijmou platbu kartou i u stánku na ulici). Měly jsme quesadilu a byla vážně výborná.

Pak už jsme vyrazily do divadla. A zažily nefalšovaný kulturní šok. Jako broadwayský muzikál je pojem. Ale americké publikum úplně ignoruje (nám) běžné divadelní normy. Že neexistuje dress code jsme si zjistily (to jako dobře pro nás, ale dokázaly bysme to pořešit, kdyby byl), ale jinak – v divadle všichni normálně jedí a pijí. Během představení. No problem. Sedí v bundách v hledišti. Neumí se usadit na místo, takže jsme viděly paní, která organizovala hromadné vylezení z řady sedadel těch, kteří tam už seděli, aby ona si mohla na své středové sedadlo sednout. Navíc po začátku představení. Všichni chodí po začátku představení. Klidně i ¾ hodiny po začátku….Všichni mluví během představení. Fotí si představení a klidně i bleskem (to se tedy snaží uvaděči korigovat, ale dost marně). Dost hrůza.

Ovšem jinak….jinak samotné představení bylo fakt neuvěřitelné. Byly jsme na Aladinovi. Klasický příběh plný neustálých proměn scény, kouzelnických efektů (to musí být, když je Džin kouzelný, jasně) a úžasných výstupů kaskadérských. Rozčilovala mne jen princezna, která měla uktrutně zvonivý hlásek když mluvila (zpěv byl krapet lepší) a co mi zabodával tisíce nožů do hlavy. Džin byl luxusní. Celé představení je vlastně show, takže pompézní příchod Džina, ovace, aplaus – aniž by skoro otevřel pusu a zazpíval.

Jednoznačně – vidět show na Broadway za to opravdu stojí. Ač je to drahá sranda, vyplatí se každý investovaný dolar….

Po představení jsme se už jen prošly po Time square a peláchaly do postele.







Žádné komentáře:

Okomentovat